Перейти до основного вмісту

Як допомогти дитині відновити відчуття безпеки?

 

  1. Давайте багато тілесного контакту. Якщо дитина «прилипає до вашого тіла» – вона робить все вірно. Намагайтеся зараз максимально часто обіймати, гладити, тискати, лоскотати та просто бути фізично поруч із ним.Пояснюйте дитині свій стан. Зараз дитина може вас дратувати. Це нормально. Вона намагається отримати від вас емоційного ресурсу, якого може не бути на цей час. Поясніть свій стан дитині. Що ви втомилися, що вам страшно, що ви виснажені. Дайте зрозуміти, що є причиною вашого стану. Поясніть, що це не вина дитини.Грайте у халабуди.
  2. Підтримуйте і пропонуйте дитині будувати будиночки, укриття, навіть просто залізти під ковдру. Діти, як і дорослі, зараз гостро потребують безпечного простору, в якому можна було б відчути себе затишніше та спокійніше. Якщо немає можливості побудувати його фізично, допоможіть дитині уявити її безпечне місце в уяві.
  3. Нехай вона розповість, що там та як влаштовано, яке воно, де знаходиться, чи живе там ще хтось. Допоможіть знайти когось, про кого можна подбати. Це може бути молодший братик/сестричка, сусідські діти або іграшка. Якщо це іграшка, її теж можна поміщати в безпечне місце, робити їй укриття.
  4. Малюйте те, що дитину лякає та не дає відчути себе у безпеці. Не бійтеся того, що малюнок може бути кривавим або жахливим. Нехай переживання дитини краще виявляться на папері, ніж у його спогадах. А потім ці малюнки можна буде складати «у сейф», де й зберігатимуться його страхи.Зробіть якийсь амулет/браслет і одягніть його дитині або собі та дитині. Нехай це буде клаптик одягу, якщо під рукою немає нічого іншого. Або нитка, мотузка, шнурок. Проговоріть, що вона нагадуватиме дитині те, що ви поруч, навіть якщо ви в цей момент фізично перебуваєте в іншому місці.
  5. Говоріть дитині про свої почуття до неї. Про те, як ви її любите. Як ви раді, що ви разом зараз. Про те, що ви сильні й обов’язково подолаєте складнощі. Про те, що будете поряд і робитимете все, щоб захистити її. Та про те, що навіть якщо ви сваритеся, лаєтеся або ображаєтесь, ви все одно її любите. Про те, що іноді забуваєте говорити про це через інші справи та задачі, але це не означає, що ви забуваєте любити її. Дітям зараз дуже важливо це знати.















Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Роль гри у розвитку психології дитини - вплив та значення

  Гра – це одна з найважливіших складових розвитку психології дитини. Вона має велике значення для формування різних аспектів особистості, таких як емоційна стійкість, соціальні навички, творчість та інтелектуальний розвиток. Гра впливає на розвиток дитини на різних рівнях – фізичному, інтелектуальному, соціальному та емоційному, і виконує різні функції в цьому процесі. Функція гри полягає в тому, щоб допомогти дитині розвивати навички і вміння, які вона буде використовувати в майбутньому. Гра допомагає розвивати фантазію, творчість та вміння працювати в команді. Вона стимулює розвиток моторики, координації рухів та розумових здібностей. Крім того, гра сприяє розвитку емоційної сфери, навчаючи дитину розпізнавати і виражати свої почуття, контролювати свої емоції та встановлювати соціальні зв’язки. У грі дитина отримує можливість досліджувати, експериментувати та вирішувати проблеми. Це дозволяє їй розвивати свою творчу та аналітичну мислення. Гра також сприяє формуванню внутрішньої...

Вправи з тренування мозку для дітей

  Шість видів тренування виконавчих функцій мозку й поліпшення комунікації для дітей Коли ми дивимося на дітей, та й на людей в цілому, неважко помітити, що всі ми маємо індивідуальні особливості в роботі нашого мозку. Ви, як батьки, можете бачити їх у своїх дітях щодня. Ваш син здатний точно припустити, скільки часу йому знадобиться для виконання письмового домашнього завдання, а ваша донька, здається, завжди думає, що вона впорається з ним всього лише за годину, хоча їй ніколи не вдається укластися в зазначений термін. Або ж одна дитина запам'ятовує все, про що їй говорять, а інша вже за хвилину не може згадати, наприклад, логін і пароль, названий вами. Здатність планувати й регулювати свою поведінку, змінюючи свою реакцію залежно від контексту ситуації, є високорівневим нейрокогнітивним процесом, відомим також як виконавчі функції. Також виконавчі функції включають в себе здатність регулювати свої емоції, робити правильний вибір, вирішувати проблеми, бути гнучким, організованим ...

Як зрозуміти почуття дитини за допомогою малюнка

  Поради батькам про те, як розпізнати та перебороти страхи та хвилювання дитини, не використовуючи слова У ході переживання особистої травми або національної кризи дуже важливо, щоби батьки та вчителі давали дітям можливість виразити себе, свої почуття й відповідні інструменти для цього. Діти, так само як і дорослі, відчувають потребу порозмовляти про свої страхи та побоювання. Вони звертаються до нас у надії мати певну стабільність у цьому нестабільному світі. І відчувають турботу про себе тільки тоді, коли для них продовжується нормальне життя, коли їх уважно вислуховують і коли шляхом досвіду вони дізнаються, що їх запитання не менш важливі, ніж відповіді У випадку кризової ситуації будьте пильні й не пропустіть у поведінці дітей таки ознаки переживань: вираження широкого спектра емоцій; соматичні (тілесні) хвороби – особливо болі у шлунку; проблеми зі сном (часті пробудження, жахливі сни); тривожність при розлуці з батьками; підвищену прив’язаність до дорослих; роздратованість...