Перейти до основного вмісту

Мультфільми та розвиток дитини

 


Перегляд мультиків є невід’ємною частиною у житті дитини. Але давайте розберемо більш детально, як мультфільми впливають на мовлення дитини.

Для нашого вибору є різні види мультиків – розважальні, розвивальні, пізнавальні та багато інших. Але абсолютно всі мультики треба дивитись дозовано. Не варто обирати мультики, де персонажі спілкуються зменшено-пестливими словами, оскільки дитина молодшого віку наслідує поведінку та мовлення персонажів. У подальшому це призведе до порушення мовлення та звуковимови.

Мультики, де герої спілкуються калькою, або змінюють слова, теж негативно впливають на розвиток мовленнєвих процесів дитини.

Всі мультики, які дивиться Ваша дитина, перегляньте спочатку Ви самі. Слід відслідковувати, які емоції викликає у Вас мультфільм. Ми не можемо заборонити дитині перегляд мультиків, і в цьому немає ніякого сенсу. Але все потрібно робити дозовано.
Мультфільми також впливають на розвиток психічних процесів. Мультфільми – це динамічна зміна зображень.

Серія, де є постійна зміна зображень може спровокувати надмірну збудливість нервової системи, що призведе до неконтрольованої поведінки дитини

Мультики з неправдоподібними героями можуть сформувати у дитини хибні уявлення про явища та об’єкти. (Розвиток уяви)

Серії, де персонажі поводять себе агресивно по відношенню до інших, знущаються з них, можуть викликати агресію у дитини. І дитина буде робити контрперенесення поведінки улюбленого героя на життя. (Поведінкові особливості)

Надмірне споживання мульт-контенту сповільнює розвиток мислення та фантазії, оскільки дитині не потрібно думати та будувати логічні зв’язки. Адже сюжет мультфільму все зробить за дитину.

Спотворення висловлювань та гучні, різкі звуки, можуть негативно вплинути на формування фонематичних процесів у дитини.

Ми не можемо повністю заборонити дитині дивитись мультики. І цього робити не варто. Якщо ми заборонимо дивитися мультфільми, то це призведе до зворотнього. У дитини буде ще більше бажання їх дивитись. Вона буде намагатися насититись. Перегляд повинен бути не більше 15-20 хвилин на день для дітей віком 2-3 років. Обирайте спокійні серії та мультики, де немає агресивної поведінки героїв по відношенню до інших.

При виборі мультика звертайте увагу, які зображення використовуються. Обирайте максимально правдоподібні.


Обов’язково проговорюйте з дитиною поведінку героїв та сам мультфільм. Не дивитись мультики під час прийому їжі. У випадку, коли діти переглядають мультики під час їжі, концентрація уваги йде саме на мультик. Таким чином формується неправильна харчова поведінка. Не дивитись мультики мінімум за 3 години до сну. Адже динамічна зміна зображення впливає на нервову систему дитини та може викликати труднощі зі сном.

ПРАВИЛЬНО підібрані мультфільми принесуть користь!

✔️ У персонажів діти переймають манери поведінки, їхні вміння діяти з навколишнім світом тощо.

✔️ Під час перегляду неординарних картинок працює фантазія, творче мислення.

✔️ Через мультики дитина отримує знання про явища та предмети, розвиває пам’ять, увагу, сприймання, здатність до узагальнення сприйнятого.

✔️ Може навчитися рахувати, читати, вивчити геометричні фігури та кольори тощо.

✔️ Мультфільми розвивають емоційну сферу – вони вчать любити, дружити, допомагати, співпереживати, ділитись, навчають моральним нормам доброти, правил етикету.

Але це можливо лише за умови правильно підібраних мультфільмів!

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Роль гри у розвитку психології дитини - вплив та значення

  Гра – це одна з найважливіших складових розвитку психології дитини. Вона має велике значення для формування різних аспектів особистості, таких як емоційна стійкість, соціальні навички, творчість та інтелектуальний розвиток. Гра впливає на розвиток дитини на різних рівнях – фізичному, інтелектуальному, соціальному та емоційному, і виконує різні функції в цьому процесі. Функція гри полягає в тому, щоб допомогти дитині розвивати навички і вміння, які вона буде використовувати в майбутньому. Гра допомагає розвивати фантазію, творчість та вміння працювати в команді. Вона стимулює розвиток моторики, координації рухів та розумових здібностей. Крім того, гра сприяє розвитку емоційної сфери, навчаючи дитину розпізнавати і виражати свої почуття, контролювати свої емоції та встановлювати соціальні зв’язки. У грі дитина отримує можливість досліджувати, експериментувати та вирішувати проблеми. Це дозволяє їй розвивати свою творчу та аналітичну мислення. Гра також сприяє формуванню внутрішньої...

Вправи з тренування мозку для дітей

  Шість видів тренування виконавчих функцій мозку й поліпшення комунікації для дітей Коли ми дивимося на дітей, та й на людей в цілому, неважко помітити, що всі ми маємо індивідуальні особливості в роботі нашого мозку. Ви, як батьки, можете бачити їх у своїх дітях щодня. Ваш син здатний точно припустити, скільки часу йому знадобиться для виконання письмового домашнього завдання, а ваша донька, здається, завжди думає, що вона впорається з ним всього лише за годину, хоча їй ніколи не вдається укластися в зазначений термін. Або ж одна дитина запам'ятовує все, про що їй говорять, а інша вже за хвилину не може згадати, наприклад, логін і пароль, названий вами. Здатність планувати й регулювати свою поведінку, змінюючи свою реакцію залежно від контексту ситуації, є високорівневим нейрокогнітивним процесом, відомим також як виконавчі функції. Також виконавчі функції включають в себе здатність регулювати свої емоції, робити правильний вибір, вирішувати проблеми, бути гнучким, організованим ...

Як зрозуміти почуття дитини за допомогою малюнка

  Поради батькам про те, як розпізнати та перебороти страхи та хвилювання дитини, не використовуючи слова У ході переживання особистої травми або національної кризи дуже важливо, щоби батьки та вчителі давали дітям можливість виразити себе, свої почуття й відповідні інструменти для цього. Діти, так само як і дорослі, відчувають потребу порозмовляти про свої страхи та побоювання. Вони звертаються до нас у надії мати певну стабільність у цьому нестабільному світі. І відчувають турботу про себе тільки тоді, коли для них продовжується нормальне життя, коли їх уважно вислуховують і коли шляхом досвіду вони дізнаються, що їх запитання не менш важливі, ніж відповіді У випадку кризової ситуації будьте пильні й не пропустіть у поведінці дітей таки ознаки переживань: вираження широкого спектра емоцій; соматичні (тілесні) хвороби – особливо болі у шлунку; проблеми зі сном (часті пробудження, жахливі сни); тривожність при розлуці з батьками; підвищену прив’язаність до дорослих; роздратованість...