Перейти до основного вмісту

З якого віку можна вчити дитину готувати їжу?

 

Вчити кулінарії можна з раннього віку, це розвиває моторику і формує звички здорового харчування

Уміння готувати їжу – дуже важливий навик для дітей. У процесі навчання можна також навчати дитину читанню, лічбі та інших навичок.

Дослідження психологів показали, що існує зв'язок між навчанням кулінарії у дошкільному віці і здоровим харчуванням у старшому віці. Діти, яких вчили готувати з раннього віку, згодом менше вживали смажену їжу і фастфуд, вживали більше фруктів і більше цікавилися здоровим харчуванням. Звички здорового харчування зберігалися у таких дітей і в дорослому віці. Крім того, навчання приготування їжі розвиває у дітей моторику і координацію.

Однак батьки часто турбуються про безпеку дітей на кухні. Щоб діти розвивали навички і залишалися в безпеці, психологи розробили рекомендації про те, які навички можна розвивати у дитини в різному віці.

Важливість ризику

Безпека дитини – головний фактор, який потрібно брати до уваги, коли ви вчите її готувати. Однак для її фізичного розвитку та розвитку пізнавальних навичок також важливо йти на помірний ризик. Для благополуччя дитини потрібно навчити її контролювати ризики, а не уникати їх. Якщо заняття відповідають віку дитини і пов'язані з помірним ризиком, це вчить її долати труднощі і розвиває емоційну стійкість.

Якщо говорити про навчання дитини готувати їжу, це означає, що ви можете навчити її виконувати різні завдання, які спочатку викликають у вас побоювання. Наприклад, ви можете навчити дитину нарізати продукти ножем або користуватися духовкою.

Розроблені інструкції з навчання дітей приготування їжі засновані на розвитку навичок, необхідних у тому чи іншому віці (наприклад, моторики) і були перевірені міжнародними експертами. І, хоча всі діти різні, рекомендації, подані в інструкціях, універсальні. Усі батьки можуть використовувати їх, щоб навчити своїх дітей готувати.

У дворічному віці дитина може робити різні форми з тіста. Наприклад, вона може робити печиво у формі кульок. Спочатку печиво буде не ідеальної форми – це пов'язано з тим, що у дитини ще недостатньо тактильного досвіду. Також дитина може допомагати вам мити фрукти й овочі. Дайте їй можливість тримати овочі, відчувати їх форму. Також поясніть дитині, наскільки важливо видаляти весь бруд з продуктів харчування перед їх приготуванням.

З трьох років – якщо дитина готова до цього – її можна навчити використовувати ніж для виконання простих завдань під вашим наглядом. Почніть з пластмасового ножа або ножа для масла і навчіть дитину нарізати щось м'яке (наприклад, банан). Головне – розвинути навички та зміцнити впевненість (і вашу, і дитини).

Коли ви даєте дитині подібні завдання, це допоможе дітям розвинути моторні навички. Дрібна моторика включає у себе координацію і рух дрібних м'язів пальців, а велика моторика – рух великих м'язів кінцівок.

Перемішування нарізаних продуктів вимагає навичок дрібної моторики (наприклад, вміння утримувати предмети долонею і великим пальцем). Також для цього потрібні і навички великої моторики (наприклад, сила рук і рух всієї руки при перемішуванні). Щоб почистити апельсин або нанизати на дерев'яну шпажку нарізані овочі, потрібні дрібні моторні руху. Дитина тримає шпажку подібно до того, як вона тримає олівець.

Науковці довели, що розвиток моторики у ранньому віці сприяє високій успішності у читанні й математиці.Однак дослідження проведене психологами показало, що сучасні діти часто не розвивають дрібну моторику на необхідному рівні. Це може бути пов'язано з тим, що сучасні діти використовують електронні пристрої замість таких занять, як настільні ігри з кубиками, складання конструктора тощо. Тому приготування їжі може допомогти дитині у розвитку моторних навичок.

Спроби навчити дитину готувати у ранньому віці спочатку можуть призводити до безладу. Але це також дає дитині можливість гратися і вчитися, експериментувати з продуктами і розвивати навички здорового харчування. Якщо ви навчите дитину готувати, це дасть їй важливі життєві навички, які дозволять обирати здорову їжу у дорослому віці.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Роль гри у розвитку психології дитини - вплив та значення

  Гра – це одна з найважливіших складових розвитку психології дитини. Вона має велике значення для формування різних аспектів особистості, таких як емоційна стійкість, соціальні навички, творчість та інтелектуальний розвиток. Гра впливає на розвиток дитини на різних рівнях – фізичному, інтелектуальному, соціальному та емоційному, і виконує різні функції в цьому процесі. Функція гри полягає в тому, щоб допомогти дитині розвивати навички і вміння, які вона буде використовувати в майбутньому. Гра допомагає розвивати фантазію, творчість та вміння працювати в команді. Вона стимулює розвиток моторики, координації рухів та розумових здібностей. Крім того, гра сприяє розвитку емоційної сфери, навчаючи дитину розпізнавати і виражати свої почуття, контролювати свої емоції та встановлювати соціальні зв’язки. У грі дитина отримує можливість досліджувати, експериментувати та вирішувати проблеми. Це дозволяє їй розвивати свою творчу та аналітичну мислення. Гра також сприяє формуванню внутрішньої...

Що таке арттерапія та чому вона ефективна у роботі з дітьми

  Мистецтво - невидимий місток, що поєднує два протилежні світи: світ фантазії та реальності. Часто таємні бажання, підсвідомі почуття та емоції легше викласти у творчості, ніж виразити у словесній формі. Тому останнім часом великої популярності набуває метод лікування за допомогою художньої творчості, або арт-терапія .             Арт  -  терапія  -  один із найм’якших і в той же час глибоких методів в арсеналі психологів. Малюючи, займаючись ліпленням, ви ніби отримуєте закодоване послання від самого себе. Форма, колір та інші характеристики продуктів творчості можуть не лише розкрити істинні, глибинні бажання, страхи, відношення до когось або чогось, настрій в даний момент, але й вплинути на свій психологічно емоційний та фізичний стан. Адже відомо, що кожна форма, колір та звук випромінюють певну енергію, яку можна і потрібно використовувати для покращення життя та зміцнення здоров`я. Цей термін з'явився ще в 40-і...

Вправи з тренування мозку для дітей

  Шість видів тренування виконавчих функцій мозку й поліпшення комунікації для дітей Коли ми дивимося на дітей, та й на людей в цілому, неважко помітити, що всі ми маємо індивідуальні особливості в роботі нашого мозку. Ви, як батьки, можете бачити їх у своїх дітях щодня. Ваш син здатний точно припустити, скільки часу йому знадобиться для виконання письмового домашнього завдання, а ваша донька, здається, завжди думає, що вона впорається з ним всього лише за годину, хоча їй ніколи не вдається укластися в зазначений термін. Або ж одна дитина запам'ятовує все, про що їй говорять, а інша вже за хвилину не може згадати, наприклад, логін і пароль, названий вами. Здатність планувати й регулювати свою поведінку, змінюючи свою реакцію залежно від контексту ситуації, є високорівневим нейрокогнітивним процесом, відомим також як виконавчі функції. Також виконавчі функції включають в себе здатність регулювати свої емоції, робити правильний вибір, вирішувати проблеми, бути гнучким, організованим ...