Міжнародний день турботи та підтримки, який щорічно відзначається 29 жовтня, був створений для того, щоб визнати критичну роль, яку турбота та підтримка відіграють у добробуті окремих людей, родин і громад. Турбота охоплює широкий спектр діяльності, від надання фізичної та емоційної підтримки близьким до професійного догляду в галузі охорони здоров’я, освіти та соціальної роботи. Цей день підкреслює важливість догляду для забезпечення здоров’я, гідності та рівності для людей різного віку та соціального походження.
Ті, хто надає допомогу, будь то члени родини чи професіонали, часто залишаються недооціненими, незважаючи на їхній важливий внесок. Міжнародний день турботи та підтримки має на меті підвищити обізнаність про необхідність більшого визнання та підтримки для доглядачів, а також підкреслити важливість турботи у створенні більш інклюзивних і співчутливих суспільств. Він також виступає за покращення доступу до послуг догляду, кращі умови праці для доглядачів і політики, яка забезпечує цінність і підтримку догляду на всіх рівнях суспільства.
Щороку цей день присвячений певним темам, таким як догляд за літніми людьми, підтримка психічного здоров’я або догляд за людьми з інвалідністю. У всьому світі організовуються заходи, кампанії та дискусії, щоб відзначити роботу доглядачів, сприяти їхньому добробуту та виступати за політику, що підтримує роботу в галузі турботи.
Міжнародний день турботи та підтримки нагадує, що турбота є основою людської гідності та солідарності, і що інвестиції в системи догляду є важливими для створення здоровіших і більш рівноправних суспільств.
Як навчити дитину виявляти піклування
Батьківська турбота зміцнює впевненість дитини у собі та вчить її бути співчутливою до тих, хто навколо
Піклуватися про когось надзвичайно важливо. Турбота важлива скрізь – удома, у школі, на ігровому майданчику тощо. Для дітей і дорослих виявляти турботу – означає почуватися щасливими й захищеними і, крім того, доклавши певних зусиль у допомозі іншим людям, ставати кращими.
При цьому одна з головних проблем полягає в тому, щоб головними складовими міжособистісних взаємин були турбота й увага. Емоційний зв'язок між двома людьми, які піклуються один про одного, надзвичайно сильний – наприклад, зв'язок між дитиною й кимось із її батьків або між двома дітьми.
Результати численних досліджень і досвід батьків підтверджують, що діти від природи схильні виявляти турботу. Немовлята можуть заплакати, побачивши, як хтось із батьків сумує, і запропонувати свою іграшку для розради. Дошкільнята виявляють піклування за допомогою слів і жестів. Діти молодшого шкільного віку легко розуміють, що про них хтось турбується, самі виявляють турботу, а також усвідомлюють силу слів, тону голосу, добрих і злих вчинків.
Діти мають потребу бачити можливості для виявлення турботи й людей, котрі піклуються один про одного і здійснюють добрі вчинки. Це стає основою емоційної цілісності дитини. Також діти повинні бачити, як батьки піклуються один про одного.
Більшість батьків демонструє турботу про дітей у повсякденному житті. Згадайте, скільки разів на день ви запитуєте дитину: «У тебе все добре?» після того, як вона впала. Ми хочемо переконатися, що з дитиною не сталося нічого серйозного, намагаємося її заспокоїти за допомогою слів і ніжних дотиків. Ми робимо це інстинктивно, і це стає для дитини позитивним прикладом виявлення турботи. Питання про самопочуття, турботливий тон голосу, ніжні дотики – усього цього дитина вчиться у батьків. Вона завжди уважна до того, як батьки піклуються про неї і виявляють доброту.
Також діти вчаться турботливого ставлення на основі наслідування героїв книг, що їх їм читають батьки. Персонажі книг можуть бути для них прикладом дбайливого поводження. Діти порівнюють свою поведінку з вчинками героїв книг і роблять висновки, як потрібно і як не варто діяти в тих чи інших ситуаціях. Також, не піддаючи себе емоційному ризику, на основі книг дитина вчиться, що означає чинити погано або як почувається людина, з котрою повелися недобре. Іншими словами, коли дитина читає книги або це роблять її батьки, вона починає розуміти моральні цінності в безпечній обстановці.
Турбота – це не обов'язково чуйність до чужого болю або смутку. Турбота також означає для людини підтримку та зміцнення її кращих якостей. Наприклад, взаємини між дітьми зміцнюються, коли вони взаємодіють і виконують спільну роботу. Групові ігри й заняття посилюють зв'язки між дітьми. Коли для якоїсь справи необхідні дві людини, їх турбота одна про одну стає основою її успішного виконання.
Батьки мають допомогти дитині зрозуміти, що піклування про іншу людину дає насолоду, і тому про людей варто турбуватися. Доброта, турбота й шанобливе ставлення до себе й до тих, хто навколо нас, допомагають нам вирішувати конфлікти і знаходити спільну мову один з одним. Ми запам'ятовуємо позитивні вчинки й добрі слова інших людей, краще пам'ятаємо емоції, викликані в нас тією чи іншою людиною, ніж її вчинки.
Доброта, яку діти перейняли в сім'ї, залишається з ними і в шкільні роки, і впродовж усього життя. Коли про дитину піклуються, вона вчиться піклуватися про інших, довіряти собі й тим, хто навколо, розвиває свої кращі якості.
Коментарі
Дописати коментар