Перейти до основного вмісту

Як виправити шкідливі звички дитини?

Сім простих та дієвих способів, які допоможуть батькам назавжди позбавити своїх дітей поганих звичок

Як виправити шкідливі звички дитини

Багато з нас не любить зізнаватися собі в тому, що має шкідливі звички: гризти нігті, колупатися в носі, хрустіти пальцями тощо. Найімовірніше, наші погані звички закорінені в дитинстві й залишаються з нами впродовж усього життя.

Діти наївні, часто не усвідомлюють своїх дій. Тому в них можуть легко формуватися шкідливі звички. Якщо шкідливі дії не будуть помічені на ранніх стадіях, вони переростуть у звички, яких дитині буде важко позбутися. Тому, коли ми бачимо, як у наших дітей з'являються погані звички, нас охоплюють тривога й занепокоєння.

Як виправити шкідливі звички дитини

Маючи велике бажання, з поганими звичками можна впоратися. Це може бути важко, але можливо. Виявіть трохи терпіння, турботи й уважності, докладіть зусиль – і ви зможете позбавити дитину поганих звичок.

Розгляньмо декілька способів виправити шкідливі звички в дітей.


1. Ігноруйте

Якщо ви приділяєте занадто велику увагу шкідливим звичкам дитини, караєте її – це може мати негативний ефект. Щоразу, звертаючи увагу на таку поведінку дитини, ви підштовхуватимете її повторювати шкідливі дії. Тому найкраще ігнорувати шкідливу звичку дитини. У результаті з'явиться шанс, що вона сама згодом її переросте.

2. Хваліть і винагороджуйте

Хвалити й заохочувати дитину, коли вона формує гарні звички і свідомо уникає поганих, – корисна стратегія. Покажіть дитині, що ви помічаєте й цінуєте її гарну поведінку – це розвиватиме її моральні якості, допоможе їй позбутися поганої звички.

3. Навчайте

Ваша дитина може відмовитися від поганих звичок, якщо свідомо цього прагне. Важливо навчати дитину й давати їй зрозуміти, чому та чи інша звичка є шкідливою. Із часом дитина зрозуміє ваші аргументи й зможе відмовитися від поганої звички.

4. Міняйте по одній звичці за раз

У дитини може бути багато шкідливих звичок. Не варто намагатися виправити їх усі відразу. Визначте пріоритети: спочатку позбудьтеся тієї звички, яку вважаєте найшкідливішою й найміцнішою. Не поспішайте. Батьки не повинні втрачати самовладання, виховуючи дитину. Ніколи не ставте дитину в незручне становище в присутності сторонніх людей. Обговорювати з дитиною її шкідливі звички потрібно тільки наодинці.

5. Визначте причину

Дитина може виявляти шкідливі звички, бо перебуває в стресовому стані. При цьому важливо поговорити з дитиною, поспостерігати за нею, щоб визначити причину, яка викликала її стрес. Вислухайте дитину, виявіть терпіння й любов, надайте підтримку в боротьбі зі стресом – це допоможе їй упоратися з її шкідливими звичками. Розуміння причини також допомагає батькам знайти творче рішення проблеми, спрямувати увагу дитини й тим самим позбавити її стресу.

6. Установіть правила

Дуже важливо, щоб батьки встановили для дитини правила. Розповідаючи дитині про наслідки її поганої поведінки, ви допомагаєте їй тримати її шкідливі звички під контролем. Будьте непохитними у своїх рішеннях, погоджуйте правила з дитиною, підтримуйте її. Це надзвичайно важливо.

7. Розвивайте моральні якості дитини

Коли ви починаєте більше довіряти дитині, підтримуєте й любите її, виявляєте терпіння й чуйність у ставленні до неї, це сприяє розвитку її як емоційно стабільної особистості. Час від часу давайте дитині можливість приймати рішення. Це розвиватиме у неї впевненість у собі й навички прийняття рішень.

Коли ви пояснюєте дитині, що добре, а що погано, це допомагає їй змалечку формувати важливі цінності, правильні звички й моделі поведінки. Ваші зусилля допомагають дитині впоратися зі шкідливими звичками, найкращим чином розвинути свої сильні якості. 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Роль гри у розвитку психології дитини - вплив та значення

  Гра – це одна з найважливіших складових розвитку психології дитини. Вона має велике значення для формування різних аспектів особистості, таких як емоційна стійкість, соціальні навички, творчість та інтелектуальний розвиток. Гра впливає на розвиток дитини на різних рівнях – фізичному, інтелектуальному, соціальному та емоційному, і виконує різні функції в цьому процесі. Функція гри полягає в тому, щоб допомогти дитині розвивати навички і вміння, які вона буде використовувати в майбутньому. Гра допомагає розвивати фантазію, творчість та вміння працювати в команді. Вона стимулює розвиток моторики, координації рухів та розумових здібностей. Крім того, гра сприяє розвитку емоційної сфери, навчаючи дитину розпізнавати і виражати свої почуття, контролювати свої емоції та встановлювати соціальні зв’язки. У грі дитина отримує можливість досліджувати, експериментувати та вирішувати проблеми. Це дозволяє їй розвивати свою творчу та аналітичну мислення. Гра також сприяє формуванню внутрішньої...

Що таке арттерапія та чому вона ефективна у роботі з дітьми

  Мистецтво - невидимий місток, що поєднує два протилежні світи: світ фантазії та реальності. Часто таємні бажання, підсвідомі почуття та емоції легше викласти у творчості, ніж виразити у словесній формі. Тому останнім часом великої популярності набуває метод лікування за допомогою художньої творчості, або арт-терапія .             Арт  -  терапія  -  один із найм’якших і в той же час глибоких методів в арсеналі психологів. Малюючи, займаючись ліпленням, ви ніби отримуєте закодоване послання від самого себе. Форма, колір та інші характеристики продуктів творчості можуть не лише розкрити істинні, глибинні бажання, страхи, відношення до когось або чогось, настрій в даний момент, але й вплинути на свій психологічно емоційний та фізичний стан. Адже відомо, що кожна форма, колір та звук випромінюють певну енергію, яку можна і потрібно використовувати для покращення життя та зміцнення здоров`я. Цей термін з'явився ще в 40-і...

Вправи з тренування мозку для дітей

  Шість видів тренування виконавчих функцій мозку й поліпшення комунікації для дітей Коли ми дивимося на дітей, та й на людей в цілому, неважко помітити, що всі ми маємо індивідуальні особливості в роботі нашого мозку. Ви, як батьки, можете бачити їх у своїх дітях щодня. Ваш син здатний точно припустити, скільки часу йому знадобиться для виконання письмового домашнього завдання, а ваша донька, здається, завжди думає, що вона впорається з ним всього лише за годину, хоча їй ніколи не вдається укластися в зазначений термін. Або ж одна дитина запам'ятовує все, про що їй говорять, а інша вже за хвилину не може згадати, наприклад, логін і пароль, названий вами. Здатність планувати й регулювати свою поведінку, змінюючи свою реакцію залежно від контексту ситуації, є високорівневим нейрокогнітивним процесом, відомим також як виконавчі функції. Також виконавчі функції включають в себе здатність регулювати свої емоції, робити правильний вибір, вирішувати проблеми, бути гнучким, організованим ...